HOME | WIE ZIJN WIJ | DOEL HINVO | AHIMSA METHODIEK | GVO EN HVO | MEERWAARDE SCHOOL | VISIE EN WAARDEN | VACATURES | CONTACT | FACEBOOK
Meerwaarde voor openbare scholen
Door het aanbieden van onze vormende vakken bieden wij de openbare school nu al de volgende meerwaarden:
- de openbare school kan zijn identiteit als basisvoorziening voor ouders met verschillende levensovertuigingen duidelijker tonen (strategische meerwaarde).
- de openbare school wordt in de gelegenheid gesteld ouders een bewuste keuze te bieden voor de fundering van de opvoeding van hun kinderen (meerwaarde voor de alom gewenste en bepleite ouderparticipatie).
- de openbare school krijgt vakdocenten met expertise in de school waarover de school zelf niet of in mindere mate beschikt. Deze vakdocenten hebben een eigen programmaverantwoordelijkheid, maar kunnen als gast de school desgewenst adviseren over de invulling van hun doelen (bijvoorbeeld kerndoelen 34 t/m 39) waar de school zelf verantwoordelijkheid voor draagt (inhoudelijke meerwaarde).
- de openbare school krijgt extra vakdocenten in huis die een bijdrage kunnen leveren aan het welzijn van de kinderen (meerwaarde voor het schoolklimaat).
- elke individuele openbare school kan met wederzijds goedvinden (van het schoolteam, de ouders, betrokken docenten GVO en HVO en regiobegeleiders) zelf zoeken naar specifieke meerwaarde met inachtneming van ieders verschillende verantwoordelijkheid (meerwaarde met betrekking tot het schooleigen karakter van elke individuele school).